Kontakta oss direkt på telefon 08-600 62 00

Företagsanpassad

Företagsanpassade utbildningar

Alla kurser i vårt kursutbud kan företagsanpassas. Med erfarenhet av över 600 företagsanpassade uppdrag kan vi både specialanpassa våra öppna utbildningar eller skräddarsy helt nya utbildningar. Helt enligt era specifika behov.

_04A0178
 
Hos er eller hos oss

Som kund hos CREDMA kan du välja att förlägga utbildningen till egna lokaler eller i CREDMA:s/Företagsuniversitetets ljusa, moderna och funktionella kurslokaler i Globen City i Stockholm. Om ni väljer att vara hos oss ingår fika, lunch och service i toppklass.

Typiskt innehåll för några vanliga special­anpassade utbildningar:

Bank- och finansanpassade utbildningar
  • Hantering och bedömning av säkerheter
  • Förmånsrättens betydelse för kreditrisken
  • Personbedömning av företagare
  • Balansräkningen – finn friserade tillgångar och skulder
  • Resultatanalys – vad är egentligen rätt resultat?
  • Så kan du beräkna, simulera och stresstesta framtidens kassaflöde
  • Koncern – svårt men lättare när du förstår grunderna
  • Nya och klassiska varningssignaler – konsten att agera i rätt tid och på rätt sätt
  • Åtgärder vid befarat obestånd
  • Rättsfall vid kreditgivning inom bank och finans
Kreditutbildning för kredit- och ekonomipersonal
  • Vem är kunden och vilket blir vårt risktagande?
  • Automatiska kreditbeslut
  • Hur tolkas en årsredovisning?
  • Hårda och mjuka parametrar vid riskbedömning
  • Early Warning – nya och klassiska varningssignaler och informationskällor
  • Praktisk kreditjuridik och konsten att säkra betalningar
  • Kreditbedragarens vanligaste knep
  • Konkurs- och obeståndshantering
Gemensam utbildning för säljare och kredit-/ekonomipersonal i kvalitets­styrd kreditförsäljning
  • Offensiv kreditstrategi ger större affärer samt lönsammare och nöjdare kunder
  • Hur uppnå en optimal samverkan mellan kredit och sälj?
  • Så påverkar kredithanteringen företagets kassaflöde och lönsamhet
  • Hur hitta nya kunder?
  • Vem är kunden? Hur bedöma kundens betalningsförmåga respektive vilja?
  • Hur uppstår avtal? Vad gäller om avtal saknas?
  • Kunduppföljning och kvalitetsmätning
  • Kreditbedragarens vanligaste knep, obestånd och planerade konkurser